Tie Solution AB, en ledande tillverkare av högkvalitativa halsdukar, scarves och slipsar, producerar exklusiva Twillies- och slipskollektioner för NK OSIJEK

OSIJEK Kroatien, Wetzlar, Tyskland – 18 januari 2024 – Tie Solution AB, en ansedd och banbrytande tillverkare av förstklassiga halsdukar och scarves, med stolthet meddelar den varumärkesexklusiva produktionen för den förstklassiga kroatiska ligan NK Osijek. Med detta steg erbjuder företaget NK Osijek möjligheten att genom designinnovation och subtil klubbidentitet utöka och stärka sin fanskara.

Den banbrytande kollektionen består av två stilfulla slipsdesign. Den första designen skapar en visuell symfoni i olika blåtoner och randigt mönster, som avrundas av den strategiska placeringen av NK Osijek-logotypen längst ner till höger. Den andra designen är en elegant hyllning i svart-grå-monokrom, som presenterar klubbmärket på samma plats igen. Dessa designer ger de trogna manliga fotbollsfansen av NK Osijek en kreativ möjlighet att uttrycka sitt stöd och tillhörighet till sin favoritklubb.

Samtidigt har Tie Solution GmbH också tagit hänsyn till de kvinnliga fansen av NK Osijek. De har skapat motsvarigheten till de manliga accessoarerna i form av Twillies eller Mitzahs, tillverkade i en twill-siden med NK Osijek-logotypen tryckt med digitaltrycksteknik. Dessa attraktiva accessoarer är inte bara matchade färgmässigt med sina manliga motsvarigheter, utan erbjuder också en mängd användningsmöjligheter, vare sig det är runt handleden, runt halsen, som dekoration för handväskan och korgen, eller bundet i håret.

„Tie Solution GmbH står för kvalitet, exklusivitet och innovation“, så säger VD:n. „Vår skräddarsydda produktion för NK Osijek är ett bevis på att fotboll och mode kan gå hand i hand. Genom att producera slipsar och twillies i klubbens färger och med klubbens logotyp ger vi fans möjligheten att inte bara identifiera sig med sin klubb genom sportslig passion, utan också genom stilfulla accessoarer.“

Den exklusiva produktionen understryker Tie Solution GmbH:s engagemang i hela Europa för att driva fram kopplingen mellan mode och sport och visar deras ständiga mod att omdefiniera gränserna för slips- och halsdukproduktion.

NK Osijek är en kroatisk fotbollsklubb från den slavonska staden Osijek och spelar för närvarande i den kroatiska fotbollsligan. Benämningen Nogometni Klub (NK) motsvarar den tyska fotbollsklubben (FC) eller fotbollsklubben (FK). Grundad 1947 under namnet NK Proleter Osijek, omdöptes 1961 till NK Slavonija Osijek och slutligen 1967 till NK Osijek, steg klubben upp till den första jugoslaviska ligan 1977. De största framgångarna under Jugoslavientiden var en sjätte plats 1983/84 och att nå semifinalen i cupen 1988/89.

Under den första säsongen av den nybildade 1. HNL spelades inga av de nominella hemmamatcherna i Osijek självt på grund av Kroatienkriget och ändå nådde man tredje plats. Första deltagandet i UEFA-cupen lyckades 1995/96, den största framgången i klubbens historia var vinsten i den kroatiska cupen under säsongen 1998/99 och (finalist 2011/12). Under säsongen 2000/01 nådde Osijek åttondelsfinalen i UEFA-cupen efter segrar mot Brøndby IF och Rapid Wien. År 2023 fick fotbollsklubben Osijek Kroatiens modernaste stadion, Opus Arena, följt av ett träningsläger som på en yta av 15,3 hektar kommer att utgöra grunden för alla framgångar som vi fast tror kommer att inträffa inom en snar framtid. Åren av förväntan har äntligen nått sitt slut, drömmen för många generationer av Osijek-fans har blivit verklighet, och den nya arenan är stoltheten för alla medborgare i Osijek och slaverna.